torstai 25. elokuuta 2016

Navigating with the Navigator

Jätimme siis tyttären Tampan lentokentälle ja ajoimme kohti Fort Lauderdalea. Puolivälissä matkaa teimme pikapysähdyksen Miromar outlets -ostoskeskukseen ja hankimme vielä isännälle uudet uimashortsit sekä jotain muuta pientä, plus nautimme uudesta pikaruokapaikasta. Matkaa Tampasta Fort Lauderdalen Plantation-kaupunginosaan kertyy n 4 tuntia, joten pysähdys puolivälissä oli tarpeen.
Miromar oli hiljainen perjnatai-iltana seitsemän pintaan
Majoituimme tällä kertaa Hyatt Placeen joka osoittautui ihan mukavaksi vaihtoehdoksi. Aamulla ehdimme vielä piipahtaa Targetissa sekä havaita, että tarvitsemamme pankin konttori (piti lunastaa yksi amerikkalainen palkintoshekki) oli siinä vieressä, mutta ei luonnollisestikaan auki sunnuntaina. Sen sijaan se olisi auki lauantaina, jolloin voisimme kiepata pankin kautta matkalla laivalta takaisin lentokentälle Tampaan.

Rakastan amerikkalaisia king size -vuoteita!
Näyttää siltä että aina huoneessa on minikeittiö
TVn katseluun kutsuva sohvaryhmä
Palautimme auton FLLn kentälle, otimme kumijalan allemme ja sitten olimmekin jo satamassa, jossa Navigator of the Seas odotti meitä. Se oli kauimmaisessa laiturissa, josta olin jo etukäteen lukenut, että satamapalvelut eivät tahdo riittää sen kokoiselle laivalle, joten ruuhkaa on tiedossa. Perillä odotti lähinnä avohärdellisumpula, mutta nopeasti bongasin virkailijan, jolla oli Suites-lappu kutsuvasti kädessään ja hän ohjasi meidät jonojen ohi, joten JS-tason hytistä oli jälleen kerran hyötyä. Seuraavalla risteilyllä (josta tässä vaiheessa ei ollut aavistustakaan) olisimme jo Diamond-asiakkaita automaattisesti kertyneiden asiakaspisteiden vuoksi, jolloin pääsisimme jonojen ohitse tavallisessakin hyttiluokassa.

Suit sait sukkelaan ensimmäistä kertaa entuudestaantutulle laivalle (Navigatorilla risteilimme Roomasta 2013), vaikka laiva oli kyllä tässä välissä käynyt varsin suuren telakoinnin, jolloin oli esimerkiksi rakennettu kokonainen hyttikansi komentosillan yläpuolelle sekä lisätty mm. flowrider.
Royal Promenade

Meillä oli normaali Junior Suite, koska tämä risteilyhän oli osittain rahoitettu peruuntuneesta risteilystämme tehdyllä ylimääräisellä hyvityksellä. Olimme päätyneet tämän talven risteilyissä junior suiteihin myös laskettuamme saavamme suites-korotuksella juuri tarpeeksi pisteitä siirtyäksemme haluttuun Diamond-tasoon. Hytissä ei ollut mitään ihmeellistä, normaali hyvä hytti.

Junior Suitessa riittää tilaa kahdelle
Katso ensin oikeaan
ja sitten vasempaan
Koska olimme matkassa kahdestaan, ja olimme saaneet 500 USD asiakasrahaa hyvityksenä peruuntuneesta hytistä, ostimme heti premium drink package molemmilla, josta otimme taas kaiken huvin irti kokeilemalla yhtä ja toista erikoista juotavaa.

Alcohol - because no great cruise starts with someone eating a salad
Ja sitten se salad - ja löydetty iphone
Kävimme lounaalla Windjammerissa. Istuimme siivoamattomaan ikkunapöytään koska tilaa ei pahemmin ollut. Siirsin pöydällä ollutta kankaista ruokaliinaa ja löysin sen alta iphone 4 -puhelimen. Yritin tarjota puhelinta löytötavarana yhdelle tarjoilijalle ja toiselle henkilökunnan jäsenelle, mutta kumpikaan ei suostunut koskemaan siihen. Koska puhelimesta ei myöskään löytynyt Emergency-tietoja, päätimme viedä sen Guest Relations-tiskille Lost & Found tavaraksi, kunhan olisimme syöneet. Ja niin sitten teimmekin.

Laiva pysähtyi reissussa ensin  Grand Cayman -saarella, joka oli ainut uusi satama meille, Falmouthissa Jamaikalla ja  Labadee-yksityissatamassa Haitilla,